Ta strona używa cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookies w przeglądarce.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Zamknij X
Strona główna » Miasto i Gmina Wolbrom » Aktualności » 2014 » Luty » Definitywny koniec planów Kolei Dużych Prędkości
Wyszukiwarka

Aktualności

Poleć znajomemu
Twoja wiadomość (kliknij tutaj):

Definitywny koniec planów Kolei Dużych Prędkości

2014-02-24 13:55:31

Kolej Dużych Prędkości, o której dość głośno mówiło się przed trzema laty, nie będzie przebiegać przez gminę Wolbrom. O odstąpieniu od realizacji władze Wolbromia zostały poinformowane przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., które na podstawie podjętych decyzji na szczeblu rządowym wstrzymały realizację budowy KDP w Polsce do roku 2030. W związku z tym postanowiono zaprzestać rozpoczętych już prac studialnych i zakończyć prace w zakresie wytyczenia trasy kolei w tym map do celów projektowych.


Tym samym PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. nie będą występowały z wnioskami o uzyskanie decyzji środowiskowych uwarunkowań ani występować o rezerwację terenu i prowadzić wykupu gruntów pod planowaną inwestycję.

Przypomnijmy, że planowana sieć Kolei Dużych Prędkości (KDP) na odcinku linii kolejowej E65 Południe: Grodzisk Mazowiecki / Zawiercie - Kraków / Katowice - Zwardoń / Zebrzydowice - granica państwa  miała przebiegać przez gminę Wolbrom i powiat olkuski ze stacją Olkusz-Południowy. Z opracowań specjalistów wynikało, że czas przejazdu pomiędzy odcinkiem Olkusz-Warszawa przy prędkości 300 km. na godz. wyniósłby zaledwie 60 minut. Nowo wybudowany odcinek linii Olkusz-Katowice udałoby się pokonać w czasie 12 minut, a trasę Olkusz-Kraków w 17 minut.

W 2011 roku, po zapoznaniu się z przedstawionymi projektami Wydział Techniczno -Inwestycyjny Urzędu Miasta i Gminy w Wolbromiu pozytywnie zaopiniował zakres projektowanych dróg technicznych, zlokalizowanych na działkach będących we władaniu gminy Wolbrom. Przebieg planowanej trasy przez tereny gminy Wolbrom wiódł szerokim łukiem z północno-wschodniego zakątka gminy w kierunku południowo-wschodnim. W dość solidnie pofałdowanej okolicy projekt przewidywał wybudowanie w naszej gminie aż czterech tuneli i dwóch estakad. Pierwsza z nich o długości ok. 400 miałaby powstać pomiędzy Jeżówką a Wierzbiem (gm. Charsznica). Druga  estakada o długości 1100 metrów rozpoczynałaby się na terenie Zasępca i wiodła by wprost na wzniesienie między Suchą a Podchybiem. Z kolei tunel o długości 1600 metrów (jeden z najdłuższych tuneli w Polsce) miałby przebijać na wylot wzniesienie Kamiennej Góry. Trzy pozostałe kilkusetmetrowe tunele miały powstać na granicy Zasępca i Poręby Górnej, Sulisławic i Podlesic i pod zabudowaniami Podlesic I.


Wiesław Biernacki



Oceń nasze strony

Aktualna ocena: 0 (Ocen: 0)

Sesja rady miejskiej

Relacja Sesji Rady Miejskiej online

Wydarzenia

Kategoria

Dodaj wydarzenie

Newsletter

Newsletter

Aby otrzymywać najnowsze aktualności, wpisz poniżej swój adres e-mail:

Losowy film

DK wolbrom
Wymiana kotłów węglowych 1
Wymiana kotłów węglowych 2
Warta
zostań żołnierzem LGD WFOS Kraków modernizacja szkół Basen Mapa Zagrożeń strefa budowa kanalizacji budowa kanalizacji wolbrom Ekopartnerzy







Wolbrom.pl na Facebooku