Odpady komunalne po nowemu
2016-02-04 13:04:39
Rada Miejska w Wolbromiu jednogłośnie przyjęła pakiet uchwał nowelizujących przepisy dotyczące gospodarki odpadami komunalnymi. Do gminnego systemu usuwania śmieci komunalnych oprócz gospodarstw domowych, włączeni zostali także właściciele nieruchomości, w których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne (firmy, placówki oświatowe itp.) oraz właściciele nieruchomości wykorzystywanych jedynie przez część roku na cele rekreacyjno-wypoczynkowe jak np. ogródki działkowe.
Włączenie firm do gminnego systemu usuwania śmieci komunalnych ma na celu lepszą kontrolę nad gospodarką odpadami na naszym terenie. Nowy system obowiązywał będzie od 1.06.2016r.
Podjęta 26.01.2016r. Uchwała Nr XIX/181/2016 postanawia odbierać odpady komunalne od właścicieli nieruchomości, położonych na terenie Miasta i Gminy Wolbrom, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne. Tym samym każdy właściciel nieruchomości niezamieszkałej wytwarzający odpady komunalne na terenie gminy Wolbrom, będzie zobowiązany do złożenia w UMiG deklaracji, w której określi ilość śmieci i częstotliwość ich wywozu. W ten sposób Gmina uzyska narzędzia i możliwość kontroli również tego sektora wytwórców odpadów komunalnych. Warto mieć na uwadze, że nowe prawo miejscowe nie dotyczy wywozu odpadów specjalnych (poprodukcyjnych) wytwarzanych przez firmy, które są usuwane na innych zasadach. W Uchwale Nr XIX/182/2016 radni przyjęli stawki na wywóz odpadów komunalnych. Dla gospodarstw domowych, w których śmieci są segregowane opłata na następny okres się nie zmieni. Natomiast, w celu zachęty do segregowania odpadów, wzrośnie kwota za odbiór śmieci zmieszanych.
Opłaty na jednego mieszkańca dla nieruchomości zamieszkałych (gospodarstwa domowe)
Odpady segregowane:
7,50 zł za jeden miesiąc (w gospodarstwach zamieszkiwanych przez 1 do 5 osób), lub
5,00 zł za jeden miesiąc (w gospodarstwach zamieszkiwanych przez 6 i więcej osób).
Odpady niesegregowane:
15 zł za jeden miesiąc (dotychczas 11 zł).
Opłaty od właścicieli nieruchomości, w których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne (firmy, placówki oświatowe itp.)
Odpady segregowane:
pojemnik 120 litrów – 25 zł
pojemnik 240 litrów – 34 zł
pojemnik 1100 litrów – 72 zł
pojemnik 7000 litrów – 650 zł
Odpady niesegregowane:
pojemnik 120 litrów – 35 zł
pojemnik 240 litrów – 48 zł
pojemnik 1100 litrów - 101 zł
pojemnik 7000 litrów - 830 zł
Nowością w uchwale są opłaty dla właścicieli nieruchomości wykorzystywanych jedynie przez część roku na cele rekreacyjno-wypoczynkowe jak np. ogródki działkowe. Opłata ryczałtowa roczna wynosić będzie:
10 zł – od nieruchomości za odpady segregowane
15 zł – od nieruchomości za odpady niesegregowane.
Radni Uchwałą Nr XIX/183/2016 Rady Miejskiej w Wolbromiu ustalili wzór deklaracji oraz określili termin złożenia pierwszej deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi składanej przez właścicieli nieruchomości niezamieszkałych, na których powstają odpady komunalne z terenu Miasta i Gminy Wolbrom do dnia 15 marca 2016r. Deklaracje należy dostarczyć do Urzędu Miasta i Gminy w Wolbromiu, osobiście, pocztą lub za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Wzór deklaracji dla właścicieli nieruchomości niezamieszkałych do pobrania (kliknij tu)
Uwaga: Przedsiębiorcy, którzy do tej pory pozbywali się na podstawie umowy podpisanej z firmą wywozową, będą zobowiązani do rozwiązania dotychczasowej umowy do dnia 31.05.2016. Szczegółowe informacje o wprowadzeniu nowych zasad zostaną przesłane wraz ze wzorem deklaracji do właścicieli nieruchomości niezamieszkałych.
Informacje na temat nowelizacji miejscowych przepisów może uzyskać także w Referacie Ochrony Środowiska UMiG Wolbrom pod nr tel. 32 70 65 301.
Oceń nasze strony
Aktualna ocena: 1 (Ocen: 1)