Ta strona używa cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookies w przeglądarce.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Zamknij X
Wyszukiwarka

Gospodarka Komunalna i Mieszkaniowa

Poleć znajomemu
Twoja wiadomość (kliknij tutaj):

Zamiana lokalu z urzędem

Zamiana lokalu z urzędem

Podstawa prawna:
ustawa z dnia 21 czerwca 2001 roku o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy i o zmianie Kodeksu cywilnego (Dz.U. z 2001r. Nr 71, poz. 733 z późn. zm.).
 
Wymagane dokumenty:
podanie – do pobrania w Urzędzie Miasta i Gminy – BOI – pokój nr 1 /formularz nr 8/
wniosek o zamianę lokalu – do pobrania w Urzędzie M. i G. – BOI – pokój nr 1 /for. nr 9/
zaświadczenie o dochodach – do pobrania w Urzędzie M i G – BOI – pokój nr 1 /for. nr 10/
 
Załączniki:
dokument tożsamości wnioskodawcy, zaświadczenia lub dokumenty potwierdzające wszelkie dochody osób zamieszkałych w dotychczas zajmowanym lokalu z okresu 3 miesięcy poprzedzających datę dostarczenia wniosku (do wydruku), dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu (umowa najmu, skierowanie do jej zawarcia, decyzja przydziału lokalu mieszkalnego).
 
Opłaty:
nie podlega
 
Termin załatwienia sprawy:
Odpowiedz udzielana jest w terminie do 30 dni.

Realizacja wniosków następuje zgodnie z kolejnością daty ich wpływu.
 
Tryb odwoławczy:
nie przysługuje
 
Uwagi:
Wolne lokale mogą być wynajmowane w drodze zamiany z osobami, które posiadają lokal w zasobach gminy i spełniają następujące kryteria:

zamieszkując w lokalach o dużej powierzchni wyrażają zgodę na lokal o powierzchni  mniejszej, zmiana lokalizacji na lokal równorzędny, których dochód miesięczny w okresie 3 miesięcy poprzedzających zakwalifikowanie wniosku jest nie mniejszy niż 100% najniższej emerytury w przeliczeniu na członka rodziny ubiegającej się o zamianę i 150% w przypadku osoby samotnej.

Za dochód uważa się wszelkie przychody po odliczeniu kosztów ich uzyskania oraz po odliczeniu składek na ubezpieczenie emerytalne i rentowe oraz na ubezpieczenie chorobowe, określonych w przepisach o systemie ubezpieczeń społecznych, chyba że zostały już zaliczone do kosztów uzyskania przychodu.

W zależności od indywidualnej sytuacji wnioskodawcy, do podania należy dołączyć sentencję wyroku sądowego rozwiązującego małżeństwo, umowę najmu lokalu, dokumenty potwierdzające inwalidztwo, w przypadku rozwodu - wyrok stwierdzający sposób korzystania ze wspólnego mieszkania, lub inne wynikające z indywidualnej sytuacji dokumenty.

Wydział / Referat odpowiedzialny

Wydział Techniczno – Inwestycyjny , Referat Infrastruktury
TEL.644-23-04, 644-23-20 wew.322; FAX. 644-22-88

 
ZałącznikiWNIOSEK.PDF

Oceń nasze strony

Aktualna ocena: 0 (Ocen: 0)

Sesja rady miejskiej

Relacja Sesji Rady Miejskiej online

Wydarzenia

Kategoria

Dodaj wydarzenie

Newsletter

Newsletter

Aby otrzymywać najnowsze aktualności, wpisz poniżej swój adres e-mail:

Losowy film

DK wolbrom
Wymiana kotłów węglowych 1
Wymiana kotłów węglowych 2
Warta
zostań żołnierzem LGD WFOS Kraków modernizacja szkół Basen Mapa Zagrożeń strefa budowa kanalizacji budowa kanalizacji wolbrom Ekopartnerzy







Wolbrom.pl na Facebooku